Személyre Szabott Ügyintézési Felület / SZÜF
A személyre szabott ügyintézési felület a közigazgatási ügyek leltára, központi katasztere, amely lehetővé teszi az elektronikus ügyintézést választó ügyfelek számára, hogy a számukra fontos szolgáltatásokat egy egységes és áttekinthető felületen keresztül érjék el.
Legfontosabb kapcsolódó témák
Telefonon keresztüli azonosítás Egyéni vállalkozás szüneteltetése KAÜ / Központi Azonosítási ÜgynökA SZÜF az e-ügyintézési törvény meghatározása szerint a jogszabályban kijelölt szolgáltató által nyújtott olyan, az ügyfél által személyre szabható internetes alkalmazás (ún. KEÜSZ), amely az azonosított ügyfél számára egységesen elérhető lehetőséget biztosít a közigazgatási ügyek elektronikus úton történő intézéséhez.
A különböző, magánszemélyeknek és vállalkozásoknak szóló e-közigazgatási szolgáltatások egyaránt erről a központi felületről érhetők el. A portál tematikus csoportokba rendezve biztosít könnyű eligazodást az intézhető ügyek között. A SZÜF felületén az ügyfelek által elérhető ügyek száma (beleértve az ePapíron keresztül elérhető ügyeket) meghaladja az ezres nagyságrendet.
A korábban magyarorszag.hu néven ismert központi közigazgatási portál utódjaként funkcionáló SZÜF-ön bármilyen regisztráció nélkül is meg lehet ismerkedni a különböző közigazgatási ügyekkel (ügyleírásokkal, folyamatokkal, felelősökkel, határidőkkel, költségekkel stb.), ugyanakkor ügyintézésre kizárólag azonosítást (így KAÜ, Ügyfélkapu vagy a telefonos azonosítás) követően van lehetőség.
A felület előnye, hogy mobiltelefonra optimalizált verziója okostelefonokon is támogatja az e-közigazgatási ügyek intézését.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 25.