KAÜ / Központi Azonosítási Ügynök
A Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) olyan teljes körű azonosítási szolgáltatás, mely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban azonosít, és azt továbbítja a felhasználók, intézmények felé.
⊕
- + Gyors, kényelmes.
- + Minden érintett fél számára jobban követhető, hol tart egy adott ügy.
- + A kézbesítések könnyen igazolhatók.
- + Az ügyintézési határidő rövidebb lesz.
- + Kiszámíthatóbbá, tervezhetőbbé válik a hivatalokkal való kapcsolattartás.
⊖
- - Technikai problémák adódhatnak.
- - Nem egyszerű eligazodni a rendszerben.
Legfontosabb kapcsolódó témák
Ügyfélkapu Személyre Szabott Ügyintézési Felület / SZÜF Egyéni vállalkozás szüneteltetéseA Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) olyan teljes körű ügynöki és azonosítási szolgáltatás, amely összefogja az állam által nyújtott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat, és egységes platformon biztosítja azok elérését mind az intézmények, mind a felhasználók felé. A közigazgatási szervek elektronikus ügyintézés esetén kötelesek a KAÜ igénybevételével történő azonosítást elfogadni.
A KAÜ jelenleg három különböző azonosítási szolgáltatást biztosít a felhasználók számára: Ügyfélkapus (vagy vállalkozások esetében Cégkapus), elektronikus személyi igazolvánnyal történő, illetve telefonon keresztüli autentikációt. A három közül bármelyik szabadon választható attól függően, hogy mely szolgáltatás áll rendelkezésünkre, illetve melyiket preferáljuk.
A KAÜ az azonosításnál az igénylő által megadott azonosító adatok alapján a viszontazonosítás elvégzését is biztosítja azokban az esetekben, ahol az azonosítási szolgáltató ezt lehetővé teszi, gyorsítva ezzel az elektronikus ügyintézést.
Ha az azonosítási szolgáltatások valamelyikére vonatkozóan tiltást eszközöltünk, lehetőségünk van arra is online, hogy a tiltást egy másik azonosítási szolgáltatás használatával a Rendelkezési Nyilvántartásban feloldjuk, illetve személyes ügyintézés keretében bármelyik kormányablakban is meg tudjuk ezt tenni.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 24.