0%

Push kommunikáció

Pushnak nevezünk minden olyan kommunikációs aktust, amikor nem a megrendelő/vevő kifejezett kérésére történik a kommunikációs célú megkeresés (pull kommunikáció), hanem az eladó/szolgáltató kezdeményezése alapján.

Minden push típusú kommunikáció lényege, hogy legalább néhány másodpercre magunkra vonjuk a fogyasztó figyelmét, és ezalatt a lehető legtöbbet elmondjuk neki abból, amit éppen mondani akarunk. (A push fogalma angolul annyit jelent: „tolni”, míg párja, a fogyasztó által kezdeményezett kommunikációt jelölő pull annyit tesz: „húzni”.) 

A pull típusú kommunikáció felértékelődését eredményezte, hogy a hatalmas kommunikációs zajban egyre nehezebb a fogyasztók figyelmének felkeltése push típusú eszközökkel: mindenhonnan ömlik az információ és a reklám, és egyre többen igyekeznek kizárni a reklámüzeneteket. 

Egyes vállalkozások kizárólag azért döntenek úgy, hogy webes oldalukról inkább egy mobil applikáció felé terelik felhasználóikat, mert így – a beállításoktól függően – lehetőségük van arra, hogy push üzenetekkel akkor is magukra vonják a figyelmet, amikor a felhasználó egyébként teljesen mással foglalkozik. Az applikációval rendelkező felhasználót így olyankor is elérik, ha az semmilyen más felületen nem találkozik az adott cég legújabb akcióival és hirdetéseivel. 

Az ilyen értesítésekkel nem érdemes visszaélni, hiszen a felhasználók okostelefonjukon bármikor letilthatják az adott applikációból kapott értesítéseket. Mindebből az következik, hogy a fogyasztó figyelmének elnyeréséért célszerű érdekesnek, de nem tolakodónak lenni.

E feltétel teljesítése nem bonyolult, mégis ezt rontják el a legtöbben. A ne légy tolakodó annyit jelent, hogy lehetőleg azoknak mondjuk el termékünk vagy szolgáltatásunk nagyszerű tulajdonságait, akiket ez érdekel, és nekik is a lehető legrövidebben és legőszintébben. 

A pontos célzás minden vállalkozás elemi érdeke is, hiszen ha célba találnak az üzenetei, akkor kisebb a meddő médiaköltés, ami hatékonyabb pénzköltést jelent. A célzás pontosságán ma már elég sokat lehet javítani olyan online hirdetési eszközök alkalmazásával, mint a Facebook hirdetés, vagy a Google adwords. De ezeknél is fontosabb, hogy ismerjük pontosan a célcsoportunkat, médiafogyasztási szokásaikat és hirdetési preferenciáikat.

Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.

Kapcsolódó témák




Kapcsolódó gyűjtemények

Utoljára megtekintett fogalmak

A Start Up Guide Galaxis támogatója a Magyar Fejlesztési Bank.
Ez a SUG Galaxis 1.0 nyilvános tesztüzeme. Az oldallal kapcsolatos észrevételeidet, javaslataidat örömmel fogadjuk a hibabejelentes@startupguide.hu címen!

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.
Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!