Közösségimédia-hirdetés
A közösségi média platformok szolgáltatói nagyon sokat tudnak a felhasználóikról, ennek köszönhetően minden korábbinál jobban célzott hirdetési megoldásokat tudnak ígérni.
Más cégek is működtetnek olyan közösségi médiumokat, amelyek jelentős magyar felhasználói körrel rendelkeznek – ilyen például a Microsoft tulajdonában levő, karrierfókuszú LinkedIn vagy a Google érdekkörébe tartozó YouTube videómegosztó. A hazai piacot azonban egyértelműen a Facebook uralja. (A névadó szolgáltatáson túl a céghez tartozik a mobil világban meghatározó, vizualitásra építő Instagram és a két legnépszerűbb üzenőprogram, a Facebook Messenger és a WhatsApp is.)
Hirdetőknek szóló ajánlatuk az évek során rendkívül gazdaggá vált. Számos különböző igényre javasolnak megoldást, legyen az a céges Facebook-profil felfuttatása, vagy vásárlásban végződő aktivizálás. A Facebook maga így mutatja be a különböző hirdetésekkel elérhető marketingcélokat:
- • Ismertség
- Márkaismertség
- Elérés
- • Megfontolás
- Aktivitás
- Alkalmazástelepítések
- Videomegtekintések
- Érdeklődőkeresés
- Üzenetek
- • Konverzió
- Konverziók
- Katalógus alapján történő értékesítés
- Boltfelkeresések
A hirdetők részletesen meghatározhatják, hogy milyen jellemzőkkel rendelkező felhasználók találkozzanak reklámjaikkal, amelyek lehetnek egy képes, több képes vagy videós formátumúak is. A Facebook részletes adatokat és statisztikákat ad arról, hogy az egyes reklámokat mikor mennyien látták, és hogyan reagáltak rájuk.
Mindezek természetesen elvi előnyök. Hogy a gyakorlatban beválik-e egy-egy vállalkozás számára a facebookos hirdetés, és ha igen, melyik formája, milyen költségek mellett, az sok tényezőn múlik.
Ha új márka, új termékek bevezetése vagy éppen meglevő kínálat felfuttatása a cél, megismerni és megfontolni biztosan érdemes az egyéb online formák mellett a közösségimédia-hirdetéseket is – hogy érdemes-e használni őket, azt minden esetben külön kell eldönteni. Minden esetben érdemes mérlegelni a célcsoportot elérő hazai tartalomszolgáltatók igénybe vételét is (szakmai portálok, helyi hírportálok stb.), mivel ők a célcsoport olyan szegmenseit is elérhetik, amelyek elvi okokból vagy más megfontolásból nem használják a közösségi média felületeket.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 24.