Közösségimédia-hirdetés

A közösségi média platformok szolgáltatói nagyon sokat tudnak a felhasználóikról, ennek köszönhetően minden korábbinál jobban célzott hirdetési megoldásokat tudnak ígérni.

Legfontosabb kapcsolódó témák

Kommunikáció Google Ads Elérés / Reach

Más cégek is működtetnek olyan közösségi médiumokat, amelyek jelentős magyar felhasználói körrel rendelkeznek – ilyen például a Microsoft tulajdonában levő, karrierfókuszú LinkedIn vagy a Google érdekkörébe tartozó YouTube videómegosztó. A hazai piacot azonban egyértelműen a Facebook uralja. (A névadó szolgáltatáson túl a céghez tartozik a mobil világban meghatározó, vizualitásra építő Instagram és a két legnépszerűbb üzenőprogram, a Facebook Messenger és a WhatsApp is.)

Hirdetőknek szóló ajánlatuk az évek során rendkívül gazdaggá vált. Számos különböző igényre javasolnak megoldást, legyen az a céges Facebook-profil felfuttatása, vagy vásárlásban végződő aktivizálás. A Facebook maga így mutatja be a különböző hirdetésekkel elérhető marketingcélokat:

  • Ismertség
    • Márkaismertség
    • Elérés
  • Megfontolás
    • Aktivitás
    • Alkalmazástelepítések
    • Videomegtekintések
    • Érdeklődőkeresés
    • Üzenetek
  • Konverzió
    • Konverziók
    • Katalógus alapján történő értékesítés
    • Boltfelkeresések

A hirdetők részletesen meghatározhatják, hogy milyen jellemzőkkel rendelkező felhasználók találkozzanak reklámjaikkal, amelyek lehetnek egy képes, több képes vagy videós formátumúak is. A Facebook részletes adatokat és statisztikákat ad arról, hogy az egyes reklámokat mikor mennyien látták, és hogyan reagáltak rájuk.

Mindezek természetesen elvi előnyök. Hogy a gyakorlatban beválik-e egy-egy vállalkozás számára a facebookos hirdetés, és ha igen, melyik formája, milyen költségek mellett, az sok tényezőn múlik. 

Ha új márka, új termékek bevezetése vagy éppen meglevő kínálat felfuttatása a cél, megismerni és megfontolni biztosan érdemes az egyéb online formák mellett a közösségimédia-hirdetéseket is – hogy érdemes-e használni őket, azt minden esetben külön kell eldönteni. Minden esetben érdemes mérlegelni a célcsoportot elérő hazai tartalomszolgáltatók igénybe vételét is (szakmai portálok, helyi hírportálok stb.), mivel ők a célcsoport olyan szegmenseit is elérhetik, amelyek elvi okokból vagy más megfontolásból nem használják a közösségi média felületeket.

Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 24.

Kapcsolódó témák




Kapcsolódó gyűjtemények

Utoljára megtekintett fogalmak

A Start Up Guide Galaxis támogatója a Magyar Fejlesztési Bank.
Ez a SUG Galaxis 1.0 nyilvános tesztüzeme. Az oldallal kapcsolatos észrevételeidet, javaslataidat örömmel fogadjuk a hibabejelentes@startupguide.hu címen!

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.
Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!