Mobil applikáció / Mobil alkalmazás
A mobil applikációk – más szóval alkalmazások – az okostelefonokra letölthető, különböző feladatokat ellátó szoftverek. Egy-egy vállalkozás jellegétől, méretétől és sok egyébtől is függhet, hogy érdemes-e üzleti céllal belevágni egy alkalmazás fejlesztésébe.
⊕
- + Úgynevezett push-üzeneteket küldhetők azoknak, akiknek a telefonján ott van az adott alkalmazás (ezek a telefon értesítései között jelennek meg, és pl. felhívhatják a figyelmet egy új akcióra).
- + Olyan vizuális és technológiai megoldásokat használhatók, amelyek a mobil weben nem működnének.
- + Az applikáció akkor is működni tud, amikor a felhasználó nincs az internetre csatlakozva, vagy akadozik nála az adatforgalom.
⊖
- - Fejlesztése általában drágább, mint egy weboldalé.
- - Az okostelefonos operációs rendszerek gyakori frissítéseit az applikációknak is követniük kell (különben egy idő után nem fognak működni), ami újabb és újabb előre nehezen kalkulálható fejlesztési költségekkel jár.
- - A legtöbb felhasználó csak néhány applikációt használ rendszeresen; a legtöbb letöltött alkalmazás sorsa az, hogy igen hamar le is törlik – így sajnos könnyen elképzelhető, hogy a fejlesztésre fordított erőforrások kárba vesznek.
Az okostelefonok induló képernyőin megjelenő kis, rendszerint négyzet alakú képek (az ikonok) általában egy-egy alkalmazáshoz tartoznak. Az adott alkalmazást az ikonra kattintva indítja el a felhasználó.
Alkalmazásnak számítanak az okostelefonon
- a különböző térképek, navigációs programok;
- a zenehallgatást vagy elektronikuskönyv-olvasást lehetővé tevő programok;
- az online vásárlást, szolgáltatások igénybevételét vagy a fizetést támogató programok;
- a játékok;
- és alkalmazások a mobil böngészőprogramok is, amelyekkel az internet webnek nevezett részén található oldalakat lehet elérni.
Amikor egy vállalkozás arra készül, hogy termékét, szolgáltatását az okostelefonok felhasználói számára népszerűsítse vagy ezen a csatornán keresztül értékesítsen, dönthet úgy, hogy saját alkalmazást készíttet belső csapattal vagy egy erre szakosodott fejlesztővel. (Az is elképzelhető, hogy az alkalmazás maga a vállalkozás terméke.)
A másik megoldás az, ha a vállalkozás weboldalát készítteti fel arra, hogy okostelefonon böngészve is jól nézzen ki és jól használható legyen – ez az úgynevezett adaptív/reszponzív weboldal. (Egy harmadik lehetőség, ha csak a Facebookon van jelen a cég – de a három alternatíva természetesen kombinálható is.)
Az applikációknak számos előnyük és hátrányuk is van a mobil böngészőkben megjelenített oldalakhoz képest, mindig az adott cél és a rendelkezésre álló erőforrások alapján határozható meg, hogy melyik irányba, irányokba érdemes elindulni.
Utoljára szerkesztve: 2022. július 7.