0%

Hiteligénylés / Hitelkérelem

A hiteligénylés a hitelszerződés megkötéséhez vezető folyamat első lépése.

A hiteligénylés legelső lépése a tájékozódás, a cégünk számára megfelelő, szóba jöhető hitelek beazonosítása. Ez részben a számlavezető bankunk által kínált lehetőségeket jelenti, de érdemes szélesebb körben is körülnézni, tekintettel arra, hogy számos kedvezményes, állami kamattámogatással kínált konstrukció is elérhető a piacon, és azokat nem mindegyik bank forgalmazza.

A hitelkonstrukciók feltérképezése során az alábbi alapvető jellemzőiket mindenképpen célszerű megismerni, illetve összehasonlítani, amennyiben több lehetőség közül választ a vállalkozás:

hitelfelvevő (kik vehetik fel a hitelt?)

hiteltípus, hitelcél (mire szolgál a hitel?)

kizárások (milyen tevékenységekhez nem lehet igényelni a hitelt?)

hitel összege (mekkora a lehetséges hitelösszeg?)

futamidő (milyen időtávra lehet felvenni a hitelt?)

kamat (mennyi és milyen kamatot kell fizetni a hitelért?)

egyéb banki díjak (a kamaton túl milyen további költségekkel kell számolni?)

igénybevétel (mik a folyósítási feltételek, pl. van-e rendelkezésre tartási idő, rulírozó-e a hitel stb.?)

törlesztés (van-e türelmi idő, milyen ütemezés szerint kell visszafizetni a hitelt?)

előtörlesztés (van-e költsége, ha hamarabb szeretnénk törleszteni a hitelt)

fedezet (milyen biztosítékokat kell felajánlani?)

pénzintézet (melyik banknál igényelhető?)

A hitelkonstrukció kiválasztásakor mindenképpen arra kell törekedni, hogy a kiválasztott konstrukció minél inkább illeszkedjen cégünk szükségleteihez, illetve minél kedvezőbb feltételeket kínáljon.

Ha megvan a kiválasztott konstrukció, következhet a hitelkérelem dokumentációjának összeállítása. Erre vonatkozóan általában már az adott bank honlapján is lehet tájékozódni, illetve célszerű felvenni a kapcsolatot a bankkal és az ügyintézőktől közvetlen tájékoztatást is kérni. A hiteldokumentáció elkészítése a gyakorlatban a hiteligénylő formanyomtatvány kitöltését és a kapcsolódó mellékletek összeállítását, a szükséges dokumentumok beszerzését jelenti. Ilyen mellékletek jellemzően a

cégdokumentumok,

pénzügyi beszámolók (lezárt évek), főkönyvi kivonatok (folyó gazdasági év),

adóigazolások,

bankinformáció (ha nem a számlavezető banknál történik az igénylés),

egyéb, a hitelcélhoz kapcsolódó dokumentumok, igazolások.

A hitelkérelem elkészült dokumentációját be kell nyújtani a banknak hitelbírálatra. Kedvező hitelbírálat esetén kerül sor a hitel-, kölcsönszerződés, illetve biztosítéki szerződések megkötésére, és ezután következhet a hitel igénybevétele.

Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 24.

Kapcsolódó témák



Utoljára megtekintett fogalmak

A Start Up Guide Galaxis támogatója a Magyar Fejlesztési Bank.
Ez a SUG Galaxis 1.0 nyilvános tesztüzeme. Az oldallal kapcsolatos észrevételeidet, javaslataidat örömmel fogadjuk a hibabejelentes@startupguide.hu címen!

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.
Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!