Affiliate marketing

Az affiliate marketing egy olyan hirdetési modell, ahol a reklámozó fél kompenzációt fizet harmadik félnek azért, hogy forgalmat, valódi ügyfeleket tereljen a reklámozó felületeire.

Legfontosabb kapcsolódó témák

Online hirdetés típusok Online hirdetés Remarketing

Az internetes kereskedelem korábbi korszakaiban a felületek még nem tudták végigkövetni a felhasználó útját a vásárlásig, ami azzal is járt, hogy elég könnyen lehetett csalni, azaz kamu forgalmat vagy kattintásokat szervezni a hirdetésekre. 

Az affiliate marketing alapja a továbbajánlás, így a hirdető a közvetítő félnek nem a felületért fizet (mint a programmatic előtti világban egy klasszikus banner hirdetés esetén), nem egy érdeklődőért vagy (leggyakrabban) egy klikkért, hanem kizárólag a tényleges eladást jutalmazza, mégpedig a bejövő bevételből egy arányos rész átadásával (ilyen értelemben a CPA árazással mutatva rokonságot).

Az online értékesítés és a webshopok forradalma rendkívüli lökést adott az elmúlt évtizedekben ennek a hirdetési formának. Az egyik legnagyobb szereplő, aki erre épített, az az Amazon volt, amelynek a marketingprogramja keretében a bloggerek és weboldal-tulajdonosok terméktesztek, értékelések, leírások mellé kitették az Amazon linkjeit és ikonjait saját oldalaikra. Amennyiben a tesztelt termék megtetszett az olvasónak, akkor azonnal meg is rendelheti.

Mivel a módszer minden más mutatótól független, kizárólag a valódi eladási teljesítményt díjazza, ezért az ezt megjelenítő felületek motiváltak abban, hogy az eladást valóban serkentő tartalmakat hozzanak létre. Fontos feltétel, hogy ebben az esetben a potenciális vásárló a reklámozó saját felületére van átterelve, de nem egyszerűen átkattintási konverziótmérnek, hanem az számít csak, ha az ügyfél valóban meg is vásárolja a terméket.

Az affiliate marketing esetében három altípust különböztetünk meg: ahol a terméknek és a tartalomnak nincs köze egymáshoz, ahol van összefüggés, az ajánlónak van kellő befolyása és szakértelme, hogy bizalmat építsen és forgalmat tereljen, illetve a harmadik legmélyebb szint, amikor a hirdetést megjelenítő önmaga is használja a terméket, magabiztos, pozitív tapasztalatokat tud megosztani.

Utoljára szerkesztve: 2021. október 7.

Kapcsolódó témák



Utoljára megtekintett fogalmak

A Start Up Guide Galaxis támogatója a Magyar Fejlesztési Bank.
Ez a SUG Galaxis 1.0 nyilvános tesztüzeme. Az oldallal kapcsolatos észrevételeidet, javaslataidat örömmel fogadjuk a hibabejelentes@startupguide.hu címen!

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.
Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!