CPC / Cost per click

„Cost per click” – kattintásonkénti költség. Az online hirdetési üzletben alkalmazott árazási módszer, amelyben a hirdető az alapján fizet, hogy hány felhasználó kattint rá a reklámjára.

A kifejezést elsősorban a keresőmarketing világában használják, de hasonló konstrukciót fed a CT („clickthrough”, vagyis átkattintás) rövidítés is. 

A hirdetők által gyakran preferált megoldás lényege, hogy csak azokért a reklámmegjelenítésekért jár pénz, amelyek kiváltják a kívánt aktivitást a felhasználókból.

Utoljára szerkesztve: 2021. január 16.

Kapcsolódó dossziék

Kapcsolódó gyűjtemények

Kapcsolódó fogalmak

A Start Up Guide Galaxis támogatója a Magyar Fejlesztési Bank.
Ez a SUG Galaxis 1.0 nyilvános tesztüzeme. Az oldallal kapcsolatos észrevételeidet, javaslataidat örömmel fogadjuk a hibabejelentes@startupguide.hu címen!

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.
Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!