Konverzió
Az online marketing- és hirdetési üzletben konverziónak nevezik, amikor a reklámmal elért felhasználó végrehajtja azt az akciót, amire a hirdető rá akarja venni.
Legfontosabb kapcsolódó témák
Online hirdetés Online hirdetés típusok CPA / Cost per action / PPS / Pay per salesAz online hirdetések egyik legfontosabb sajátossága, hogy a reklámokkal elért felhasználókat különböző azonnali, az interneten végrehajtható cselekvésekre is meg lehet próbálni rábírni. Konverziónak azt nevezik, amikor ez sikerül, vagyis a felhasználó megteszi azt, amire a hirdető szeretné rávenni. A kívánt akció lehet internetes vásárlás, de lehet egy videó megtekintése, egy letöltés, hírlevélre való feliratkozás, egy kérdőív kitöltése vagy bármilyen más online aktivitás is.
Az internetes kommunikáció egyik nagy előnye, hogy nem csak a reklámok megjelenítésének száma, hanem a konverziók mennyisége és az összes reklámmegjelenítéshez viszonyított aránya is pontosan mérhető.
A CPC vagy CPA, vagyis a kattintásonként, illetve akciónként (a CPL árazás esetében lead-enként) fizetett modell keretében a reklámozó csak akkor fizet a hirdetés megjelenítéséért, amikor az konverzióhoz vezet. A konverziók száma és aránya azonban általában az egyéb, például a megjelenítések száma alapján árazott modellekben is mérhető.
A konverziós arányt érdemes kiemelt figyelemmel követni, hiszen megmutatja, hogy az adott hirdetés hatékonyan teljesít-e vagy érdemes-e változtatni.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.