Lead
Az értékesítés világában leadnek nevezik azokat a reménybeli ügyfeleket, akikkel már kapcsolatba került az értékesítő, és van valamilyen lehetőség arra, hogy újabb impulzussal terelje őket a vásárlás felé.
Talán az amerikai rendőrségi zsargonból került át a kereskedelembe a kifejezés használata, elvégre a zsaruk „lead”-ről beszélnek, ha nyomon vannak egy bűnesetben. A salesek gyakran a nyomozók eltökéltségével kutatnak új ügyfelek után, és keresik annak a módját – napjainkban gyakran online eszközök segítségével –, hogy a kirakatok vagy reklámok előtt bámészkodókat vásárlókká emeljék.
A folyamat első fázisa, hogy a bámészkodóból lead legyen: valaki, aki rákattintott egy hirdetésre, feliratkozott egy hírlevélre, jelentkezett egy nyereményjátékra, és így tovább. Általában keveset tudni arról, hogy a lead – szociodemográfiai jellemzőit illetően – kicsoda, pontosan mi érdekli és miért, de a jól előkészített marketing- és értékesítési folyamatban minderről egyre több tudható meg.
Ha pedig így van, a leadből hamarosan prospect, vagyis a termékünk, szolgáltatásunk iránt határozottan érdeklődő ügyféljelölt lesz, ahonnan már tényleg csak egy lépés a closing, vagyis az eladás/vásárlás.
Utoljára szerkesztve: 2021. október 7.