CPA / Cost per action / PPS / Pay per sales
„Cost per action” – akciónkénti költség. Az online hirdetési üzletben alkalmazott árazási módszer, amelyben a hirdető akkor fizet, ha a reklámra kattintva a weboldalára érkező felhasználó végrehajtja az előre rögzített akciót.
Ilyen akció lehet elsősorban a vásárlás, ekkor beszélnek PPS („pay per sale”, eladásonkénti fizetés) árazásról az online hirdetési szakemberek. De más felhasználói akciók is szóba jöhetnek: egy lead (ez a CPL árazás), egy regisztráció, egy kérdőív kitöltése, egy videó megtekintése stb.
A CPA-ra könnyű úgy gondolni, mint a hirdető számára kedvező modellre. A valóságban természetesen a költségektől függ, hogy mennyire az; ha például egy, a reklámmegjelenítések száma alapján fizetett kampányban 1000 megjelenítés 500 forintba kerül, és átlagosan két kívánt akciót generál, ez értelemszerűen kedvezőbb, mint egy 300 forintos CPA-megállapodás.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.