Weboldal
„Mindenkinek kell egy weboldal!” – hirdetik internetszerte, persze elsősorban weboldalak gyártásával foglalkozó szolgáltatók. Tény, hogy sok vállalkozásnak lehet szüksége saját weblapra, de az is, hogy napjainkban korántsem ez az egyetlen megoldás a céges jelenlét internetes biztosítására.
A vállalkozások számára a weboldal a céges kommunikáció, a marketing egyik meghatározó eszköze lehet. Mint minden hasonló eszköz esetében, itt is igaz, hogy indulás előtt érdemes alaposan felmérni a célokat, az ezek elérésére rendelkezésre álló lehetőségeket és a megvalósításhoz szükséges erőforrásokat.
Egy vállalkozás weboldalát úgy érdemes megtervezni, hogy ne csak a látvány, hanem az oldal szerkezete is alkalmazkodjon a cég egyedi igényeihez. Például „Akciók” aloldalt akkor érdemes nyitni, ha valóban rendszeresen vannak akciók; „Hírek” menüpontra akkor van szükség, ha legalább heti rendszerességgel keletkeznek olyan hírek, amelyek komolyan érdekelhetik a meglevő és reménybeli ügyfeleket.
Az interneten egyszerű kereséssel (pl. „weboldalak készítése”) több száz megoldás található az egyszerű ingyenes weboldal-készítő alkalmazásoktól a minden igényt kielégítő komplex weboldal-készítő és –üzemeltető vállalkozásokig, így valóban minden vállalkozás megtalálhatja a neki legmegfelelőbb rendszert és/vagy beszállítót.
A fejlesztés megkezdése előtt mindazonáltal érdemes átgondolni, hogy vállalkozásunknak valóban egy önálló, saját domén alatt futó weboldalra van-e szüksége? Bizonyos vállalkozásoknak például elegendő lehet egy rendszeresen frissített, jól karbantartott Facebook-oldal is – bár fontos megjegyezni, hogy ez sosem lesz a cég tulajdona, azaz a Facebook épp aktuális szabályaitól függ majd a vállalkozás online megjelenése.
Előfordulhat, hogy egy vállalkozás saját weblap és Facebook-profil nélkül is kiválóan működik – de esetében is fontos, hogy a potenciális ügyfelek rátaláljanak (pl. a sarki éjjelnappali forgalmának valószínűleg jót tesz, ha megtalálják azok, akik pár száz méterrel arrébb beírják a telefonjukon a térképes keresőbe, hogy „élelmiszer” vagy „ásványvíz”). Az ilyen vállalkozásoknak szól a Google Cégem szolgáltatása. Ennek lényege, hogy a vállalkozás adatai (helyszín, profil, nyitva tartás) bekerülnek a kereső adatbázisába anélkül, hogy a cégnek ehhez weboldalt kellene működtetnie.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.