Banner
A bannerek az internetes felületeken megjelenő online hirdetések legkorábbi típusai közé tartoznak. Az internetes oldalak tetején vagy oldalsó sávjában megjelenő nagy felületű, kattintható reklámokat sokan idejétmúltnak tartják, mégis mind a mai napig használják őket.
Az angol „banner” szó lobogót, transzparenst jelent; az online hirdetési formátumok között a weboldalak nagyobb, egybefüggő felületeit kitöltő és/vagy eltakaró megoldásokat nevezik így. Minden internetező találkozik velük minden nap (hacsak nem használ úgynevezett hirdetésblokkolót).
A valaha jobbára statikus, kattintható képként beillesztett bannerek mára sokat fejlődtek: lehet bennük mozgókép vagy akár egy kisebb videojáték, átúsznak a képernyőn vagy egy időre eltakarják a nekik helyet biztosító weboldalt, kísérik az egeret és az oldalgörgetést.
Erről a klasszikus display-megoldásról sokszor elmondták már a szakemberek, hogy lejárt az ideje, de a programozott értékesítés és az okostelefonok korában sem tűnt még el az internetről. Ennek minden bizonnyal az az oka, hogy márkaépítésre, márkakommunikációra még mindig kiválóan alkalmas, mivel a legtöbb felhasználó nem használ hirdetésblokkolót.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.