Poszt
A poszt, avagy bejegyzés egy olyan önálló szöveg, amely blogon vagy valamely közösségi média oldalon jelenik meg azzal a céllal, hogy a posztot elhelyező magánszemély vagy cég gondolatait, üzeneteit megossza a külvilággal.
A közösségi média alkotta egyik közismert szavunk a poszt, amelyet igeként: „posztol” is használunk. A poszt egy rövidebb-hosszabb bejegyzés a közösségi média valamely felületén vagy egy blogon. A blogokat sokan tekintik a közösségi média részének, mások azonban megkülönböztetik a szerkesztett blogot az egyszemélyes blogtól, előbbit a médiához, utóbbit a közösségi médiához sorolva, ezért meg is született a blogon megjelenő posztok önálló szava, a blogposzt.
A poszt szerves része, hogy ki akarja fejezni szerzője álláspontját, vagy érzelmeit, és erre a posztot olvasók reagálhatnak, például „like” vagy komment formájában. A blogokon gyakori beállítás, hogy ne lehessen kommentelni egy-egy posztot, ugyanez a szűkebb értelemben vett közösségi médiában szinte elképzelhetetlen.
Ha cégünk közösségi média megjelenésének részeként írunk posztot, úgy persze elképzelhető, hogy annak terjedését reklámmal is támogatni szeretnénk: erre nyújtanak megoldást a poszthirdetések.
Bár a poszt szót korábban kizárólag szöveges tartalmakra használjuk, a posztol igét képekre, podcastokra és videókra is vonatkoztatjuk, lényegében az értjük alatta, hogy valamilyen tartalmat közzéteszünk, megosztunk a közösségi médiában.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.