EDM
Az elektronikus direktmarketing (EDM) az elektronikus úton (jellemzően e-mailben vagy mobilra küldött üzenetekben) terjesztett reklámokra utal, melyek az értékesítés ösztönzése, az ügyfélkör növelése és/vagy a márkaépítés érdekében közvetlen kapcsolatot teremtenek az ügyfél és a hirdető között.
A push-kommunikáció körébe tartozó elektronikus direktmarketing eszközével a vállalkozások saját meglévő ügyfeleiknek, a címlistájukon szereplő potenciális ügyfeleknek vagy egy címlisták építésével és forgalmazásával foglalkozó vállalkozástól megvett lista szereplőinek tudnak tömeges, reklámcélú üzenetet küldeni.
Vannak ingyenes levelezőrendszereket működtető szolgáltatók, amelyek akár minden, a rendszerükben elküldött levélben meg tudnak jeleníteni – jellemzően rövid, szöveges – reklámokat. Egyes saleshouse-ak is kínálnak olyan szolgáltatást, melynek segítségével a náluk meglevő, akár több millió címet tartalmazó adatbázisból kiválogathatók a kívánt célcsoporthoz tartozók.
Az EDM-üzenetek küldésére szigorú jogszabályi előírások vonatkoznak. Kéretlen üzeneteket, azaz spam-leveleket azonban nemcsak a jogszabályi tilalom miatt nem érdemes küldeni, hanem azért sem, mert a vállalkozás megítélésére is negatívan hathatnak. Az elektronikus direktmarketinget ugyanakkor sok szakember ma is az internetes hirdetések egyik költséghatékony változatának tartja.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.