EDM

Az elektronikus direktmarketing (EDM) az elektronikus úton (jellemzően e-mailben vagy mobilra küldött üzenetekben) terjesztett reklámokra utal, melyek az értékesítés ösztönzése, az ügyfélkör növelése és/vagy a márkaépítés érdekében közvetlen kapcsolatot teremtenek az ügyfél és a hirdető között.

A push-kommunikáció körébe tartozó elektronikus direktmarketing eszközével a vállalkozások saját meglévő ügyfeleiknek, a címlistájukon szereplő potenciális ügyfeleknek vagy egy címlisták építésével és forgalmazásával foglalkozó vállalkozástól megvett lista szereplőinek tudnak tömeges, reklámcélú üzenetet küldeni. 

Vannak ingyenes levelezőrendszereket működtető szolgáltatók, amelyek akár minden, a rendszerükben elküldött levélben meg tudnak jeleníteni – jellemzően rövid, szöveges – reklámokat. Egyes saleshouse-ak is kínálnak olyan szolgáltatást, melynek segítségével a náluk meglevő, akár több millió címet tartalmazó adatbázisból kiválogathatók a kívánt célcsoporthoz tartozók.

Az EDM-üzenetek küldésére szigorú jogszabályi előírások vonatkoznak. Kéretlen üzeneteket, azaz spam-leveleket azonban nemcsak a jogszabályi tilalom miatt nem érdemes küldeni, hanem azért sem, mert a vállalkozás megítélésére is negatívan hathatnak. Az elektronikus direktmarketinget ugyanakkor sok szakember ma is az internetes hirdetések egyik költséghatékony változatának tartja.

Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.

Kapcsolódó témák




Kapcsolódó gyűjtemények

Utoljára megtekintett fogalmak

EDM
A Start Up Guide Galaxis támogatója a Magyar Fejlesztési Bank.
Ez a SUG Galaxis 1.0 nyilvános tesztüzeme. Az oldallal kapcsolatos észrevételeidet, javaslataidat örömmel fogadjuk a hibabejelentes@startupguide.hu címen!

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.
Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!