Kulcsszó
Kulcsszavakat évszázadok óta használnak a tudomány és az oktatás számtalan területén: ezekkel írják le, hogy egy-egy szöveg vagy egyéb tartalom jellemzően miről szól, mivel foglalkozik. Az internetes keresés, majd különösen az internetes keresőmarketing világában a kifejezés új jelentőségre tett szert.
A legelső weboldalak is tartalmaztak olyan, az üzemeltetőik által megadható kulcsszavakat, amelyeket a böngészők nem jelenítettek meg a felhasználók számára. Ezek az úgynevezett metaadatok között megbújva várták a weblapokat gyűjtő, katalogizáló, csoportosító, automatizált szolgáltatások megjelenését. A legsikeresebb kereső, a Google nem hagyatkozik csak az előre megadott kulcsszavakra – bár figyelembe veszi őket –; a kereső webet pásztázó szoftverei maguk is rendelnek kulcsszavakat a weboldalakhoz azok tartalma, a rájuk mutató linkek és egyebek alapján.
A Google hamar árulni kezdte a keresőtalálatok legjobb helyeit. A „kulcsszó” részben új értelmet kapott: a Google Ads (korábban AdWords) rendszerében így hívják azokat a keresőkifejezéseket, amelyek felhasználó-oldali beírása nyomán megjelennek az ezekhez megrendelt reklámok.
Hirdetőként érdemes szem előtt tartani, hogy a keresőrobotok a fizető ügyfeleket is figyelik: ha az oldal, melyet a felhasználó hirdet, szerintük is releváns a kulcsszavak szempontjából (tehát a „lovasiskola + Páty” kulcsszavakra megjelenő reklámra kattintva egy pátyi lovasiskola jön be, nem pedig egy simontornyai benzinkút), jó osztályzatot kaphat tőlük.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.