Pozicionálás

A pozicionálás kulcsszava a megkülönböztethetőség, azaz a feladat a köztünk és versenytársaink közötti különbség megfogalmazása.

Részben a piackutatás, részben a márkaépítéssel kapcsolatos gondolkodás során végiggondoltuk, hogy milyen piacon versenyzünk, kik az elsődleges versenytársak, és az ő márkájuk mit tud. 

Ennek alapján a márkánk pozicionálásához azt is végig kell gondolni, hogy a fő versenytársakhoz képest rendelkezünk-e valamilyen valós (kézzelfogható, konkrét, számokban kifejezhető, objektív) különbséggel. Ha igen, akkor bonthatjuk a pezsgőt, mert ez igen ritka a mai világban, és – amennyiben ez nem átmeneti vagy nagyon könnyen utánozható különbség, úgy – célszerű lesz erre alapozni márkánk pozicionálását is. 

Sajnos könnyen elképzelhető, hogy igaziból nincs valós különbség köztünk és versenytársaink között: ekkor meg kell találni azt a célcsoport számára valóban megkülönböztető erővel bíró és releváns különbséget, amelyre középtávon is építkezni tudunk.

A pozicionálás akkor lesz sikeres, ha egyedi és így képes vélt vagy valós különbség felmutatására a fő versenytársakhoz képest. Emellett hihető is, nem ígér túl sokat, ám az ígéreteket a márka valós erősségeire építi. Ösztönzőnek, vonzónak kell lennie a lehetséges fogyasztói szegmensek számára. És végül, de nem utolsósorban fenntartható, tehát olyan gondolaton kell alapulnia, ami hosszú távon is életképes.

Fontos, hogy a jó pozicionálás fókuszált és precíz, ezért nem árt, ha márkánk pozicionálását le is tudjuk írni egy-két mondatban. Nem baj, ha ez még nem hangzik kreatívan, még nem a szlogenen vagy a márkaötleten dolgozunk.

Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 6.

Kapcsolódó témák




Utoljára megtekintett fogalmak

A Start Up Guide Galaxis támogatója a Magyar Fejlesztési Bank.
Ez a SUG Galaxis 1.0 nyilvános tesztüzeme. Az oldallal kapcsolatos észrevételeidet, javaslataidat örömmel fogadjuk a hibabejelentes@startupguide.hu címen!

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.
Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!