Hashtag / Címke

A közösségi médiában fogalmak, gyűjtőszavak kiemelésére, linkelésére használt jelölés, amikor a szó elé egy kettőskereszt kerül. Többnyire a témakör vagy egyéb jellemzők megjelölésére használjuk.

Legfontosabb kapcsolódó témák

Poszthirdetés Pull kommunikáció Blog

A hashtag, magyarul címke egy szó vagy több szóból álló kifejezés, melyet egy kettőskereszt karakter előz meg. Az általános használatuk a közösségimédia-felületeken terjedt el, Twitteren, Facebookon, Instagramon, Pinteresten. A hashtag segítségével megjelölhető az adott poszt témája, illetve a hashtagek gyűjtőoldalakra is linkelhetnek, amivel követhetővé válnak az adott témában létrejövő új tartalmak akkor is, ha azok nem egy fórumon belül egymásra válaszolnak.

A posztok szerzői számára megéri saját tartalmaikat népszerű címkékkel ellátni, így jóval nagyobb esély van rá, hogy olyanok is rátalálnak, akik eredetileg nem követték az illető tartalmait. Hagyományosan a hashtagek a posztok után kerülnek listaszerűen felsorolva, de működik úgy is, hogy a poszton belül a témát jelölő fontosabb kifejezéseket kiegészítik a kettőskereszttel. A közösségi médián belül hasonló egyszerűséggel működik, mint a grafikus anyagokban egy QR-kód.

A hashtagek már a közösségimédia-korszak előtt is használatban voltak, évtizedekkel a Twitter előtt az „IRC” (Internet Relay Chat) chatprogramon belül jelentek meg, mégpedig azzal a céllal, hogy a különböző érdeklődési köröket leíró csatornák neveit megkülönböztessék a szövegekben. Majd 2007-ben egy Twitter-felhasználónak jutott eszébe, hogy a Twitter végtelen mennyiségű és akkor még szűretlen bejegyzésfolyamán belül a régi csatornák mintájára érdeklődés alapon lehetne szelektálni. A Twitternek két évbe telt, hogy ezeket a címkéket kattinthatóvá és kereshetővé tegye, azt követően indult máig tartó világhódító útjára a kettőskereszt.

Ma már gyakran használják ezeket a címkéket hangulatok, érzések kifejezésére, illetve gyakran közösségimédia- vagy üzenetküldőkön belül hangsúlyok, kiemelések, nyomaték jelzésére. Néha ironikus, kifigurázó céllal is használják a kifejezést, főként a Z generációt célzó kritikákban.

Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 17.

Kapcsolódó témák



Kapcsolódó gyűjtemények

Utoljára megtekintett fogalmak

A Start Up Guide Galaxis támogatója a Magyar Fejlesztési Bank.
Ez a SUG Galaxis 1.0 nyilvános tesztüzeme. Az oldallal kapcsolatos észrevételeidet, javaslataidat örömmel fogadjuk a hibabejelentes@startupguide.hu címen!

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.
Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!