Akcióterv
Az akcióterv több évre szóló konkrét cselekvési program, amely tartalmazza a cél elérése érdekében szükséges egyes lépéseket, azok ütemezését, az igényelt forrásokat, és megjelöli a felelős vezetőket is.
⊕
- + Jó akcióterv birtokában világos utat jár be egy cég a célja megvalósításáig.
- + Ellenőrizhető a lépések végrehajtása, a források felhasználása, a felelősök munkája.
- + Évekre előre tervezhető forrásokkal lehet számolni.
⊖
- - Rosszul megalkotott akcióterv félreviheti a céget.
- - A változó körülmények között az akcióterv könnyen elavulhat.
Legfontosabb kapcsolódó témák
Personal branding / Személyes márka / Énmárka Budapest Design Week – SUG Live 2019 FundraisingAz akcióterv olyan konkrét formát öltött cselekvési elképzelés, amely tipikusan 1-5 évre határoz meg jól körülírt lépéseket egy konkrét cél elérése érdekében. Fontos, hogy az akcióterv ne víziókat, nehezen megfogható elképzeléseket tartalmazzon, hanem egy konkrét program nagyon is kézzelfogható megvalósítási lépéseit.
Az akcióterv tartalmazza a program és a cél bemutatását, a végrehajtás egyes lépéseit, azok ütemezését. Tartalmazza ezenfelül a végrehajtáshoz szükséges finanszírozási források elosztását, illetve felosztását, és megjelöli a feladatok felelőseit, valamint operatív végrehajtóit is.
Ha igazán jól akarjuk csinálni, akkor az akciótervünknek számolnia kell B tervekkel is, különösen azokon a pontokon, ahol az egyes végrehajtási lépések sikeres végrehajtása legalábbis kétesélyes.
Az akcióterv készítésének számos előnye van. Már készítése során világosan meg kell tudjuk határozni azokat a célokat, amelyeket a cégünk el akar érni. Az egyes lépésekhez évekre előre tervezhető forrásokat lehet rendelni, és minden nagyobb végrehajtási lépésnek számon kérhető felelőse van. A megfelelően kimunkált akcióterv arra az esetre is tartalmaz B terveket, ha az egyes lépések nem vagy nem kielégítő eredménnyel teljesülnének, valamint ezeknek a tartalék konstrukcióknak a forrásairól is rendelkezik.
Mindezek miatt a jól működő, előrelátó cégeknek van akciótervük a saját működésükkel kapcsolatban. Ezeket rendszerint a PR, az üzleti stratégia terén szokták megalkotni és alkalmazni, de egy-egy beruházási cél vagy egyéb üzleti elképzelés megvalósításához is érdemes akciótervet készíteni.
Egy akcióterv – éppúgy, mint a rövidebb távú üzleti terv – végrehajtása ugyanakkor rosszul is elsülhet, például, ha az időközben megváltozott körülmények közepette is görcsösen ragaszkodunk egy már nem célravezető akciótervhez. Az ilyen programok megalkotásánál tehát sok múlik az első lépéseken és aztán a végrehajtás kontrollálásán, valamint a rugalmasságon.
Utoljára szerkesztve: 2021. június 25.