Adószámla
Az adószámla egy a bankszámlákhoz hasonló elszámolás, csak a bankok helyett az adóhatóság vezeti, és megtakarításaink helyett teljesítendő és teljesített céges adókötelezettségeink szerepelnek rajta.
Az adóhatóság által vezetett adószámla egy bankszámlához hasonló számlaszerű elszámolás azzal az eltéréssel, hogy azon nemcsak az egyes befizetések, kiutalások, átvezetések, hanem a kötelezettségek, visszaigénylések, egyes támogatásigények is megjelennek. A nyilvántartás ezeknek a tételeknek részletes, illetve egyenlegszintű kimutatására szolgál.
Az adószámlán szerepel minden olyan adat, amiből megállapítható, hogy
- milyen formában, milyen gyakorisággal nyújtott be bevallást az adózó,
- a bevallások alapján mennyi adót kell vagy kellett fizetni,
- a kötelezettségeket mikor és milyen összegben kell vagy kellett teljesíteni,
- az egyes kötelezettségeket mikor, hogyan, milyen mértékben és határidőben teljesítette az adózó.
Az adószámla elektronikusan, a KAÜ-s azonosítás után a NAV elektronikus ügyintézési felületén, az eBEV portálon tekinthető meg. A lekérdezéshez a portál Adószámla és pótlékadatok szolgáltatását kell kiválasztani.
Ezzel a szolgáltatással az adószámlaadatokon túl ellenőrizhető a tárgyidőszak késedelmes fizetései alapján várható késedelmi pótlék is, valamint a korábbi időszakokra már felszámított késedelmi pótlék levezetése is.
Utoljára szerkesztve: 2021. június 25.