Elevator pitch

Egy gyors bemutatkozó és figyelemfelkeltő beszélgetés egy „liftezésnyi” időben: ez az elevator pitch.

A pitchek egyik nevesített válfaja az „elevator pitch”: az a legendás szituáció, amikor egy sokemeletes liftezés alatt kell tudnunk felkelteni egy véletlenül megpillantott „nagy ember” figyelmét a projektünk iránt. Általánosabban leírva: egy komoly, elfoglalt potenciális partnernek először csak pár perce lesz ránk, ám ha rövid idő alatt sikerül felkeltenünk az érdeklődését, később már több időt és figyelmet szentel majd nekünk. 

Egy ilyen beszélgetés során tényleg csak a legfontosabb, figyelemfelkeltő dolgokról eshet szó: mi az a probléma, amelyre startup cégünk választ kíván adni, mi az általunk nyújtott megoldás lényege, az miért lesz jó a vásárlónak és miért újszerű – azaz miben különbözik a már piacon lévőtől?

Az elevator pitch általában egy fordított piramis szerkezetét kell kövesse: mindig a legfontosabb információkkal érdemes kezdeni, hiszen soha nem lehet tudni, mennyi idő áll rendelkezésre a mondanivaló átadására. Az elevator pich tipikusan másfél percnél nem tart tovább.

Ha mindez megvan, kérjünk egy névjegykártyát, vagy ha mód nyílik rá, lehetőséget egy további találkozóra – és persze adjuk át saját kártyánkat is. Talán feltűnő, hogy a cég neve szinte el sem hangzott e rövid beszélgetésben: az az igazság, hogy nem cégnevekre, hanem az általunk másfél-két percben elmesélt sztorira fognak később visszaemlékezni.

A másik klasszikus szituáció a befektetői prezentáció, vagy ahogy gyakran hívják: „sales pitch”: amely egy, az ötletünk bemutatására épülő, jóval hosszabb, részletesebb kérdezz-felelek szituáció.

Utoljára szerkesztve: 2021. október 7.

Kapcsolódó témák




Utoljára megtekintett fogalmak

A Start Up Guide Galaxis támogatója a Magyar Fejlesztési Bank.
Ez a SUG Galaxis 1.0 nyilvános tesztüzeme. Az oldallal kapcsolatos észrevételeidet, javaslataidat örömmel fogadjuk a hibabejelentes@startupguide.hu címen!

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.
Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozna, kérjük jelezze nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!