Hírlevélküldés / Tömeges e-mail-küldés
A nagy mennyiségű címzettnek való elektronikus levélküldés megoldására rengeteg dedikált szolgáltatás létezik. Ezek közül számosan kínálnak fejlett marketing- és értékesítési funkciókat is.
A hírlevelek és EDM-ek terjesztéséhez szükséges tömeges e-mail-küldés elvileg megvalósítható külső segítség nélkül is, de a szakemberek szerint üzembiztosabb és sokkal hatékonyabb, ha a feladat menedzselésére egy erre specializált szolgáltatást veszünk igénybe.
Ilyenből sok tucat létezik, és választás előtt érdemes alaposan átböngészni, hogy melyiknél milyen funkciók érhetők el, illetve mekkora címlisták és milyen levélmennyiség kezelését milyen költségekkel vállalják – több szolgáltatónál van ingyenes belépőszint is. Arról viszont ne feledkezzünk meg, hogy a jogi megfelelőség, így a GDPR adatvédelmi előírásainak való megfelelés, alapvetően mindig a címlistát biztosító feladó felelőssége.
Az igazán érdekes a szolgáltatóválasztásnál persze nem is az lesz, hogy kiküldik-e a leveleket – bár ez igen fontos –, hanem hogy hogyan tartják nyilván és dolgozzák fel azt, hogy mi történik a kézbesítés után.
A levélküldő szolgáltatók közül sokan nyújtanak CRM jellegű információkat, illetve külső CRM-rendszerekkel való integrációt is. (A két szolgáltatástípus kezd is összefolyni, egyre több CRM-szoftver kínál már tömeges mailküldést is tartalmazó e-mail-marketing funkciókat.) Követhető a levelek hatékonysága, az egyes címzettek reakciói, ügyfélútja, ezek alapján pedig szegmentálhatók, testre szabhatók és automatizálhatók a következő levelek.
Utoljára szerkesztve: 2021. augusztus 24.